lunes, 14 de diciembre de 2009

4c. Per què és important catalogar recursos? valoració de la PAC 2 i la PAC 3 en relació a l’activitat psicopedagògica.

Vivim en la societat de la informació.
A través d’internet es pot aconseguir qualsevol tipus d’informació, en quantitats molt elevades i de qualitat molt diversa.

La importància de la catalogació de recursos per treballar un determinat tema (en el nostre cas la interculturalitat) rau en el fet de saber filtrar, en funció de les necessitats que volguem cobrir, tot aquest volum d’informació sobre el tema concret.
Com a mestres, abans de proposar un determinat recurs (en el cas nostre, les WQ) als alumnes, hem de conèixer-lo i tenir present les seves característiques (edat a qui va dirigit, objectius que es planteja, continguts que desenvolupa,...) per tal de saber si pot ser útil per ajudar-los a construir els seus propis aprenentatges.
Per altra banda, aquesta catalogació també permet conèixer les limitacions que pugui tenir un recurs determinat i, si la base del recurs és bona, poder millorar-lo i/o modificar-ne els objectius d’ensenyament fent les ampliacions i aportacions que es creguin necessàries.


Tan l’elaboració d’una webquest com l’avaluació d’aquesta i d’altres recursos en línia eren per mi unes autèntiques desconegudes fins abans de començar l’assignatura d’Interculturalitat i Educació. En aquest sentit, ha estat un repte important però, alhora, molt enriquidor ja que les noves tecnologies són unes eines amb un potencial pedagògic molt gran i que qualsevol professional del món educatiu hauria de conèixer. Ofereixen, per una banda, la possibilitat pels alumnes d’un treball cooperatiu, amè i motivador així com un aprenentatge significatiu a través de reflexions i opinions d’altres companys/es defugint de l’aprenentatge tradicional (mestre explica / alumne escolta) i, per altra banda, permeten endinsar-nos en un món tecnològic on els nostres alumnes s’hi desenvolupen d’una manera ràpida i eficaç.
Abans de començar a fer la WQ en la PAC 2 va ser de gran ajuda poder visitar diferents webquests sobre interculturalitat fetes per altres alumnes per tal d’enfocar el propòsit de la nostra i postular-ne els objectius, les activitats,...

Com a psicopedagogs, tots aquests recursos en línia han d’ajudar-nos a l’hora de crear material per poder ajudar als mestres en la seva feina diària, per poder ajudar als alumnes amb dificultats proposant-los estratègies per superar-les i, fins i tot, per poder donar pautes als pares per treballar amb els seus fills.
Fins aviat

No hay comentarios:

Publicar un comentario