sábado, 19 de diciembre de 2009

5. Tancament de l'assignatura i avaluació.

Després de rellegir les diferents aportacions fetes al llarg del semestre al blog creat faria les següents valoracions i reflexions:

Referent al blog.

El treball a través d’un blog ha estat una experiència personalment nova i molt enriquidora ja que m’ha donat a conèixer l’ús d’una eina tecnològica molt utilitzada a diferents nivells a internet.
El blog ha servit per posar en ordre i reflexionar sobre les diferents activitats proposades al llarg de l’assignatura i ha permès comparar diferents punts de vista dels companys/es sobre els mateixos temes.
Tal com vaig comentar inicialment en la primera aportació al blog i sense conèixer com funcionava un blog, pensava que una de les funcions d’aquest era portar a terme canvis d’impressions i valoracions de diferents temes de reflexió. En certa manera ha estat així, però la falta d’interacció i de feed-back entre els diferents blogs, n’ha limitat la seva eficàcia en aquest sentit. Per a futurs cursos, penso que es podria intentar potenciar aquesta interacció entre blogs fet que faria l’assignatura encara més dinàmica.
Espero que en altres assignatures pugui continuar utilitzant el blog com a eina de comunicació i reflexió personal i, fins i tot, en la meva tasca com a educadora també tinc la intenció d’aprofitar els avantatges que proporciona.

Referent a l’assignatura.

Una de les idees que l’assignatura Interculturalitat i Educació m’ha donat a conèixer és que la pluriculturalitat és un fenomen molt present a les societats occidentals i a les aules d’aquestes. El psicopedagog, com a professional de l’educació, hauria de tenir molt present una visió interculturalista del fenomen per tal d’ajudar a la resolució de conflictes que aquesta pluriculturalitat pugui comportar.
Personalment, l’assignatura m’ha ajudat a trencar amb alguns estereotips i prejudicis que tenia sobre la convivència entre cultures, fent que percebi la necessitat de conèixer les realitats culturals diferents a la d’un mateix com a punt de partida per intentar aconseguir el respecte entre aquestes.
L’assignatura treballa el tema de la interculturalitat a través de diferents sistemes educatius (debat, webquest, avaluació de recursos en línia,...). Això ha fet que fos més lúdica i dinàmica, proposant una manera diferent de treballar l’adquisició dels diferents continguts.


Finalment, agrair la feina dels companys i els consultors per la seva implicació i fer de l’assignatura un bon exercici pedagògic.

A reveure
Sandra

No hay comentarios:

Publicar un comentario